S1008L21153-00016

کد محصول: nk377

ویژگی‌های محصول

  • نوع خودرو: جک JAC
  • مناسب برای مدل: JAC-J3 MT
  • کد فنی قطعه: S1008L21153-00016
  • برند قطعه: اصلی

امتیاز مشتریان به این محصول

میزان رضایت کاربران 95 از 100

محصول در دسترس و آماده خرید است.

2 %

قیمت اصلی 750,000 تومان بود.قیمت فعلی 735,000 تومان است.

توضیحات

سنسور ضربه جک J3 دنده ای

سنسور ضربه جک J3 دنده‌ای، که با نام‌های دیگری مانند سنسور ناک و سنسور کوبش نیز شناخته می‌شود، مقادیر ارتعاشات و لرزش‌های موتور را به صورت مداوم اندازه‌گیری می‌کند. این اطلاعات به‌صورت مداوم به کامپیوتر خودرو (ECU) ارسال می‌شوند و در صورتی که با مقادیر مجاز تعریف‌شده تطابق نداشته باشند، چراغ چک موتور روشن می‌شود.

این حسگر روی موتور نصب می‌شود و وظیفه‌ی اندازه‌گیری ضربه موتور را بر عهده دارد، به عبارت دیگر، تمیز دادن ارتعاشات ناشی از جرقه اصلی و پیش‌احتراق در موتور با این سنسور انجام می‌شود. در اینجا لازم است توضیح کوتاهی درباره‌ی ضربه موتور داده شود.

مفهوم ضربه موتور به معنای بر هم خوردن زمان‌بندی احتراق و فشار بیش از حد در موتور است، که منجر به ارتعاشات و ضربه‌هایی می‌شود که برای قطعات موتور آسیب‌های جدی ایجاد می‌کند.

هنگامی که مخلوط سوخت و هوا در محفظه احتراق با جرقه شمع برخورد می‌کند، احتراق رخ می‌دهد و نیروی لازم برای حرکت پیستون‌ها فراهم می‌شود. بهترین کارایی موتور زمانی اتفاق می‌افتد که جرقه‌ها با فواصل زمانی منظم ایجاد شوند.

با گذشت زمان کوتاهی از راه‌اندازی موتور، دمای محفظه احتراق به شدت افزایش می‌یابد و احتراق زودتر از زمان مقرر رخ می‌دهد. این باعث بر هم خوردن زمان‌بندی احتراق و فشار بیش از حد در موتور می‌شود، که منجر به ارتعاشات و ضربه‌هایی می‌شود. سنسور ضربه جک جی 3 دنده‌ای برای پایش این روند، اطلاعات هر ضربه را به کامپیوتر خودرو می‌دهد تا  ECU نیز با پردازش سیگنال‌های دریافتی، دربارهٔ تغییر زمان‌بندی جرقه‌زنی به سیستم سوخت‌رسانی خودرو دستور صادر کند.

هدف از این کارها، کاهش احتمال بروز پدیدهٔ ضربه موتور است.

تعویض به موقع سنسور ضربه JAC J3 دنده ای روند پایش ضربه موتور را پیش می‌برد و در صورت نیاز، با همکاری با کامپیوتر ماشین، موارد لازم جهت پیگیری را به شما گوشزد می‌کند.

خرید سنسور ضربه جک J3 دنده ای از کارنوگن

شما عزیزان می‌توانید جهت خرید سنسور ضربه جک J3 دنده ای از طریق همین صفحه اقدام نمایید.

همچنین جهت بررسی سایر لوازم یدکی های موجود می‌توانید از فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی کارنوگن دیدن فرمایید.

همین طور جهت خرید سایر لوازم مورد نیاز خودروی جک خود می‌توانید از صفحه لوازم یدکی جک تهیه فرمایید.

توضیحات تکمیلی

نوع خودرو

جک JAC

مناسب برای مدل

JAC-J3 MT

کد فنی قطعه

S1008L21153-00016

برند قطعه

اصلی